Stugan – hyra lokal

Ekhagsstugan

Ekhagsstugan är kvarterslokal för boende i Ekhagen. Den ligger på Åminnevägen nära Naturhistoriska Riksmuseet och Stockholms universitet. Stugan drivs av Föreningen Ekhagen. Den är byggd i början av 50-talet av föreningens medlemmar.

stugan
Bild: Hans Jung

Hyra Ekhagsstugan som festlokal

Ekhagsstugan fungerar också som festlokal. Du kan hyra stugan för bröllopsfest, födelsedagskalas, disputationsmiddag eller för något annat evenemang. Stugan har en stor sal och ett riktigt kök (läs mer nedan). Du kan ta med egen mat och dryck eller anlita catering. Längre ned finns tips om lokala företag för catering.

Föreningen hyr ut både till medlemmar och icke medlemmar, medlemmar har 25-50 % rabatt (gäller endast om medlemmen hyr för personliga ändamål). Bostadsrättsföreningar och andra föreningar i området kan hyra stugan för årsstämmor och liknande.

Priser fr.o.m. 1 september 2016.* Gäller helger. Tillträde enl ök, normalt på em.
** Barnkalas: Normalt 4 timmar. Helst söndagseftermiddagar.

OBS!
Minimiålder för att hyra är 25 år. Vi är restriktiva med att hyra ut till yngre festarrangörer utan anknytning till vårt område. Vi är en ideell förening och vi som är engagerade gör detta på vår fritid. Det kan därför ta tid innan du får svar på frågor etc.

OBS! Vi har ingen sophämtning. Du måste därför ta med dig dina sopor från området. Det finns en återvinningsstation för sopsortering, men där kan inga sopor lämnas.

Depositionsavgift 3.000 kr vid fest, 1.000 kr vid barnkalas och andra aktiviteter, lämnas när nyckeln hämtas. Vi föredrar att depositionen betalas via swish. Depositionen återfås när stugan avsynats och befinns i godtagbart skick och nyckeln återlämnats. Depositionen återfås vid fester ytterligare en dag senare (vi behöver kunna kontrollera att inga sopor lämnats vid återvinningsstationen).

Om du vill hyra gör du så här

1. Gå in och i vår kalender via denna sida och se om stugan är ledig då du önskar hyra.  Vid fest sker tillträde normalt någon gång under eftermiddagen (tidpunkt efter överenskommelse) Avsyning sker dagen efter. Om det är en aktivitet dagtid inbokad samma dag som du önskar hyra kan det ändå ofta gå det bra att hyra för fest på kvällen. Mejla och fråga! Vi har sommarstängt från midsommar till slutet av juli och även under jul- och nyårshelgerna.
  2. Skicka ett mejl till bokning@foreningenekhagen.se med följande uppgifter. OBS! Alla uppgifter måste vara med.
    a.Datum för aktiviteten
    b.Önskad tidsperiod, dvs klockslag för när du vill ha tillträde respektive när du önskar avsluta hyrestiden. Tiden ska inkludera den tid du behöver för förberedelser samt för städning (åtminstone en timme behövs). Vid fester kvällstid sker avsyning alltid dagen efter, normalt vid lunchtid.
    c.Typ av aktivitet/evenemang
    d.Namn, personnummer (behövs endast om det är fråga om en fest kvällstid), adress och telefonnummer
    e.Om du är medlem. Endast boende i Ekhagen eller på Docentbacken kan bli medlemmar.
    Ex 1: 4 maj från kl 13:00. 30-årsfest.
    Anna-Stina Svensson, Ekhagsvägen 15, 790607-XXXX, 070-xxxxxxx, jag är medlem
    Ex 2: 27 mars från kl. 17:00 – 21:00 för årsstämma.
    Kalle Karlsson sekreterare i brf Ekhagen, Ekhagsvägen 15, 070-xxxxxxx
  3. Vår bokningsansvarige hör av sig, bekräftar ifall du kan hyra önskad tid och fastslår pris. OBS! Vi har som ideell förening inte alltid kapacitet att ta emot bokningar. Vi förbehåller oss därför rätten att tacka nej.
  4. Du betalar in hyran senast dagen efter bekräftelse till bankgiro 5328-8593 och märker betalningen endast med namn och hyresdatum. Meddela när du betalt. Om inte annat överenskommits i förväg betalas depositionsavgiften via swish vid överlämning av nyckel. Normalt ska den som ingått hyresavtalet närvara. Var beredd på att visa leg!
  5. När hyran är inbetald är din bokning konfirmerad och avtal ingånget enligt nedan hyresavtal.
  6. Om betalningen inte är genomförd inom de närmaste dagarna efter bekräftelsen, annulleras bokningen.
  7. Överlämning av nyckel och en rundvisning och genomgång av stugan med information om var saker finns mm görs av stugvärden och sker den dag och tid din hyresperiod startar. (bilder och planskiss finns nedan)

Hyresavtal (pdf)
Checklista för städning

Fakta om stugan:

Interiörbilder:

Stora salen:
Stora salen

Köket (sedan bilden togs har möblemanget kompletterats med en köksö):
nya köket

Tips om catering